publiek:m5stack
Verschillen
Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.
Beide kanten vorige revisieVorige revisie | |||
publiek:m5stack [2020/05/03 20:35] – admin | publiek:m5stack [2020/05/03 20:44] (huidige) – admin | ||
---|---|---|---|
Regel 5: | Regel 5: | ||
In bijgevoegde voorbeeld laat ik zien hoe je een afbeelding mee kunt compileren in code in de Arduino-IDE. Op deze manier hoe je geen aparte SD-kaart te gebruiken om een afbeelding te kunnen tonen: | In bijgevoegde voorbeeld laat ik zien hoe je een afbeelding mee kunt compileren in code in de Arduino-IDE. Op deze manier hoe je geen aparte SD-kaart te gebruiken om een afbeelding te kunnen tonen: | ||
- | Je dient de afbeelding | + | * Download |
+ | * Pak het bestand uit en gebruik Tools\Imageconverter565.exe | ||
+ | * Maak er een .c bestand van | ||
+ | * Type AVR | ||
+ | * Open het .c bestand pas de regel '# | ||
+ | * Voeg de volgende regels boven het blok data in het .c bestand in (de waarden moeten overeenkomen | ||
+ | * const uint16_t imageWidth = 320; | ||
+ | * const uint16_t imageHeight = 240; | ||
+ | * Hernoem het .c bestand naar een .h bestand (bijvoorbeeld logo.c naar logo.h) en plaats het bestand in de folder waar jouw Arduino-project staat (waar ook het .ino bestand staat). Na het openen van je project zie je ook dat het .h bestand geopend wordt. | ||
+ | * Zet in jouw Arduino-programma de volgende regel bovenaan: | ||
+ | * #include " | ||
+ | * Zet in de setup-functie de volgende regel: | ||
+ | * M5.Lcd.setSwapBytes(true); | ||
+ | * Zet in jouw programma de volgende regel neer om de afbeelding te plaatsen: | ||
+ | * M5.Lcd.pushImage(0, | ||
+ | De variabelen zijn: | ||
+ | (a, b, c, d, e) | ||
+ | * a = x-positie. 0=helemaal links | ||
+ | * b = y-positie. 0=helemaal boven | ||
+ | * c = breedte van de afbeelding. | ||
+ | * d = hoogte van de afbeelding. Als je deze verkeerd kiest dan krijg je gekleurde spillels onderaan de afbeelding | ||
+ | * e = naam van de variabele die je gekozen hebt bij het omzetten van de afbeelding met de UTFT-tool. Deze staat ook bovenaan in het .h bestand aan het begin van het datablok. | ||
+ | |||
+ | Hieronder is een zeer eenvoudig voorbeeld te downloaden: | ||
{{ : | {{ : |
publiek/m5stack.1588530947.txt.gz · Laatst gewijzigd: 2020/05/03 20:35 door admin