Gebruikershulpmiddelen

Site-hulpmiddelen


publiek:m5stack

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

Volgende revisie
Vorige revisie
publiek:m5stack [2020/05/03 20:35] – aangemaakt adminpubliek:m5stack [2020/05/03 20:44] (huidige) admin
Regel 5: Regel 5:
 In bijgevoegde voorbeeld laat ik zien hoe je een afbeelding mee kunt compileren in code in de Arduino-IDE. Op deze manier hoe je geen aparte SD-kaart te gebruiken om een afbeelding te kunnen tonen: In bijgevoegde voorbeeld laat ik zien hoe je een afbeelding mee kunt compileren in code in de Arduino-IDE. Op deze manier hoe je geen aparte SD-kaart te gebruiken om een afbeelding te kunnen tonen:
  
-Je dient de afbeelding eerst om te zetten met behulp van de +  * Download eerst de UTFT-library van Rinky Dink Electronics (http://www.rinkydinkelectronics.com/library.php?id=51) 
 +  * Pak het bestand uit en gebruik Tools\Imageconverter565.exe om de afbeelding te converteren 
 +    * Maak er een .c bestand van 
 +    * Type AVR 
 +  * Open het .c bestand pas de regel '#include <avr/pgmspace.h>' naar '#include<pgmspace.h>' 
 +  * Voeg de volgende regels boven het blok data in het .c bestand in (de waarden moeten overeenkomen met de grootte van de afbeelding. Op de M5Stack is het 320x240 max.): 
 +    * const uint16_t imageWidth = 320;        
 +    * const uint16_t imageHeight = 240; 
 +  * Hernoem het .c bestand naar een .h bestand (bijvoorbeeld logo.c naar logo.h) en plaats het bestand in de folder waar jouw Arduino-project staat (waar ook het .ino bestand staat). Na het openen van je project zie je ook dat het .h bestand geopend wordt. 
 +  * Zet in jouw Arduino-programma de volgende regel bovenaan: 
 +    * #include "logo.h" 
 +  * Zet in de setup-functie de volgende regel: 
 +    * M5.Lcd.setSwapBytes(true); 
 +  * Zet in jouw programma de volgende regel neer om de afbeelding te plaatsen: 
 +    * M5.Lcd.pushImage(0, 0, logoWidth, logoHeight, logo); 
 + 
 +De variabelen zijn: 
 +(a, b, c, d, e) 
 +  * a = x-positie. 0=helemaal links 
 +  * b = y-positie. 0=helemaal boven 
 +  * c = breedte van de afbeelding.  Als je deze verkeerd kiest dan krijg je een vreemde uitgesmeerde afbeelding 
 +  * d = hoogte van de afbeelding. Als je deze verkeerd kiest dan krijg je gekleurde spillels onderaan de afbeelding 
 +  * e = naam van de variabele die je gekozen hebt bij het omzetten van de afbeelding met de UTFT-tool. Deze staat ook bovenaan in het .h bestand aan het begin van het datablok. 
 +  
 +Hieronder is een zeer eenvoudig voorbeeld te downloaden:\\
 {{ :publiek:m5stack:ilovem5stack.zip |ILoveM5Stack example}} {{ :publiek:m5stack:ilovem5stack.zip |ILoveM5Stack example}}
publiek/m5stack.1588530933.txt.gz · Laatst gewijzigd: 2020/05/03 20:35 door admin

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki