publiek:m5stack
Verschillen
Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.
| Beide kanten vorige revisieVorige revisie | |||
| publiek:m5stack [2020/05/03 20:35] – admin | publiek:m5stack [2020/05/03 20:44] (huidige) – admin | ||
|---|---|---|---|
| Regel 5: | Regel 5: | ||
| In bijgevoegde voorbeeld laat ik zien hoe je een afbeelding mee kunt compileren in code in de Arduino-IDE. Op deze manier hoe je geen aparte SD-kaart te gebruiken om een afbeelding te kunnen tonen: | In bijgevoegde voorbeeld laat ik zien hoe je een afbeelding mee kunt compileren in code in de Arduino-IDE. Op deze manier hoe je geen aparte SD-kaart te gebruiken om een afbeelding te kunnen tonen: | ||
| - | Je dient de afbeelding | + | * Download |
| + | * Pak het bestand uit en gebruik Tools\Imageconverter565.exe | ||
| + | * Maak er een .c bestand van | ||
| + | * Type AVR | ||
| + | * Open het .c bestand pas de regel '# | ||
| + | * Voeg de volgende regels boven het blok data in het .c bestand in (de waarden moeten overeenkomen | ||
| + | * const uint16_t imageWidth = 320; | ||
| + | * const uint16_t imageHeight = 240; | ||
| + | * Hernoem het .c bestand naar een .h bestand (bijvoorbeeld logo.c naar logo.h) en plaats het bestand in de folder waar jouw Arduino-project staat (waar ook het .ino bestand staat). Na het openen van je project zie je ook dat het .h bestand geopend wordt. | ||
| + | * Zet in jouw Arduino-programma de volgende regel bovenaan: | ||
| + | * #include " | ||
| + | * Zet in de setup-functie de volgende regel: | ||
| + | * M5.Lcd.setSwapBytes(true); | ||
| + | * Zet in jouw programma de volgende regel neer om de afbeelding te plaatsen: | ||
| + | * M5.Lcd.pushImage(0, | ||
| + | De variabelen zijn: | ||
| + | (a, b, c, d, e) | ||
| + | * a = x-positie. 0=helemaal links | ||
| + | * b = y-positie. 0=helemaal boven | ||
| + | * c = breedte van de afbeelding. | ||
| + | * d = hoogte van de afbeelding. Als je deze verkeerd kiest dan krijg je gekleurde spillels onderaan de afbeelding | ||
| + | * e = naam van de variabele die je gekozen hebt bij het omzetten van de afbeelding met de UTFT-tool. Deze staat ook bovenaan in het .h bestand aan het begin van het datablok. | ||
| + | |||
| + | Hieronder is een zeer eenvoudig voorbeeld te downloaden: | ||
| {{ : | {{ : | ||
publiek/m5stack.1588530947.txt.gz · Laatst gewijzigd: door admin
